• Index
  •  » Gimp
  •  » [sygnatura] Sprite Sygnature Tutorial

#1 2009-08-07 18:28:08

*Ray

http://img268.imageshack.us/img268/8804/administratorx.png

Zarejestrowany: 2009-08-07
Posty: 16
Punktów :   

[sygnatura] Sprite Sygnature Tutorial

W tym tutorialu nauczycie się robić sygnaturkę na bazie sprite renderów w ciekawym stylu przedstawiania sceny walki. Jeśli wszystko dokładnie przeczytacie, nie będziecie mieli problemów z wykonaniem tutoriala, a efekt może wyjść wam nawet lepiej niż mi! Powodzenia.

Orange Point Materiały:

    * Kilka fajnych sprite renderów:
1
2
3
4
5
6
7
8
    * Kilka renderów C4D:
1
2
3
4(wygumkowane plamy na renderach są spowodowane tym, że brałem je z PSD'ków)
    * Tła do sprite'ów:
1
2
    * Czcionka: Xenotron
    * Plik .XCF: patrz załącznik
Zaczynamy
1. Tworzymy nowy obraz o rozmiarach 400x180 pixeli lub mniejszych, po czym otwieramy nasze tła do sprite-ów, kopiujemy (Edycja -> Skopiuj [Ctrl+C]), wklejamy (Edycja -> Wklej [Ctrl+V]) na utworzony obraz. Za pomocą narzędzia Przesunięcie Przesuwanie [M] przesuwamy tło w odpowiednie miejsce i zakotwiczamy (Warstwa -> Zakotwicz warstwę) na warstwie Tło. Przechodzimy teraz do upiększenia scenerii. Wyostrzamy obraz (Filtry -> Uwydatnianie -> Wyostrzanie) z ustawieniami ostrości na 10, rozmywamy Rozmycie-wyostrzenie w drugoplanowych miejscach. Teraz robimy nową, przeźroczystą warstwę i rysujemy na niej plamy czarnym pędzlem Pędzel (w tych miejscach, gdzie ma być ciemno) oraz białym (tam gdzie ma być jasno). Rozmywamy gaussem (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa...) i ustawiamy tryb warstwy na Miękkie światło (jeśli trzeba, możemy też raz zduplikować Duplikowanie warstwy warstwę).
http://images32.fotosik.pl/121/4972654e37f1ec26.png
2. Nadeszła pora na wklejenie naszych sprite'ów. W tym celu tworzymy nową, przeźroczystą warstwę, otwieramy dwa sprite renderki (w moim przypadku jest to 2 i 4 - dominujący i pokonany/znokautowany), kopiujemy je i wklejamy oraz zakotwiczamy (Warstwa -> Zakotwicz warstwę) na nowo utworzonej przeźroczystej warstwie. Ustawiamy je (Przesunięcie Przesuwanie [M]) na dwóch stronach sygnaturki.
http://images25.fotosik.pl/147/f277cb264e6d34c1.png
3. Otwieramy render C4D 4 (patrz: Materiały), kopiujemy, wklejamy na nową, przeźroczystą warstwę i ustawiamy odpowiednio nad ręką sprite'a po lewej stronie, po czym zakotwiczamy warstwę. Tryb ustawiamy na Tylko jaśniejsze. Duplikujemy warstwę z C4D i ustawiamy jej tryb na Rozjaśnianie, a krycie na około 60. Ponownie tworzymy nową, przeźroczystą warstwę, pędzlem rysujemy średnią jasno-niebieską kropkę, w miejscu C4D rozmywamy ją gaussem (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa...) z ustawieniami 50, po czym ustawiamy tryb warstwy na Miękkie światło i duplikujemy od 4 do 6 razy. Rysujemy na nowej warstwie pędzlem jeszcze jedną kropkę, lecz tym razem białą i małą (też w miejscu C4D) i rozmywamy gaussem z ustawieniami około 20-30. Tryb pozostawiamy na Zwykły. Następnym krokiem będzie stworzenie jeszcze jednej warstwy i twardym najmniejszym pędzelkiem (Circle 1) narysowanie wielu białych kropeczek w centrum naszego światła które nie dawno nam powstało. Tryb ustawiamy na Miękkie światło.
Wracając jeszcze do sprite renderów - możemy je jeszcze lekko rozmyć Rozmycie-wyostrzenie na krawędziach, by lepiej wtapiały się tło.
http://images30.fotosik.pl/148/ef4a12ac31f70666.png
4. Teraz będziemy kombinować z następnymi renderami C4D. Otwieramy pozostałe trzy rendery C4D, po kolei kopiujemy je, wklejamy na sygnaturę. Odpowiednio ustawiamy Przesuwanie, zmieniamy tryb warstwy na Rozjaśnianie bądź Tylko jaśniejsze. Ścieramy gumką Gumka niepotrzebne części, a krycie ustawiamy na niższe wartości, jeśli trzeba.
http://images30.fotosik.pl/149/7834904a6cafc547.png
Lime Point 5. W tym punkcie zajmiemy się kolorkami naszej sygnatury. Tworzymy nową warstwę, kopiujemy wszystko (Edycja -> Skopiuj widoczne...), wklejamy na ostatnio utworzoną warstwę, zakotwiczamy, kolory ustawiamy na domyślne 000000 i ffffff (czarny i biały) i stosujemy Odwzorowywanie gradientu (Kolory -> Odwzorowywania -> Odwzorowywanie gradientu) (pamiętajmy, że gradient Gradient nie może być ustawiony wtedy na Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość). Tryb warstwy ustawiamy na Miękkie światło. Teraz powtarzamy wszystkie czynności wymienione wcześniej w tym punkcie tylko z innymi kolorami (u mnie to fe0041 i 0ffa01, ale u was możliwe że te kolory nie będą dawać dobrego efektu, więc lepiej pokombinować) i  jeśli trzeba, zmniejszamy krycie warstwy.
http://images31.fotosik.pl/125/a58b19f27fab6dc2.png
6. Teraz pozostała nam ramka, napis i jakieś tam nieobowiązkowe dodatki, ale tu zdaje się już na wasze umiejętności graficzne. Niektórym na przykład nie podobają się takie grube ramki albo czarno-białe kawałki na sygnaturze.
http://images25.fotosik.pl/147/d152d02055d31700.png
Koniec
Miłego GIMPowania!


Poradnik nie mój || by Phoenix

Offline

 

#2 2009-08-08 00:51:40

koSSa

http://img26.imageshack.us/img26/9093/newbiel.png

Skąd: Wro
Zarejestrowany: 2009-08-08
Posty: 2
Punktów :   

Re: [sygnatura] Sprite Sygnature Tutorial

Bardzo ładny poradnik, napewno wykorzystam (: A może jakiś poradnik jak zrobić ładny napis w gimpie? Bo pracuje z tydzień na nim i nie mam pojęcia xdd!

Offline

 

#3 2009-08-13 01:52:28

Hippiska

http://img26.imageshack.us/img26/9093/newbiel.png

Zarejestrowany: 2009-08-13
Posty: 1
Punktów :   

Re: [sygnatura] Sprite Sygnature Tutorial

Bardzo fajny poradnik, jednak jako admin powinieneś jakiś własny poradnik napisać, co z tego, że zrobisz ctr+c ctr + v

Offline

 
  • Index
  •  » Gimp
  •  » [sygnatura] Sprite Sygnature Tutorial

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fon.pun.pl www.bleachx.pun.pl www.ashamani.pun.pl www.playmoviefree.pun.pl www.brzj.pun.pl